Hvad skal du lave i frokostpausen?

 

I firmaer over hele landet sidder der formentlig mange i det sekund du læser dette, og holder pause. Frokostpause er en vigtig del af arbejdskulturen i Danmark – for ikke at sige over hele verden. Forskellige kulturer holder pauser på forskellige måder, og hvis man gerne vil sikre sig, at man får mest muligt ud af sin frokostpauser, så er der flere ting, man kan begynde at tænke over. Men lad os først kigge lidt på selve det at holde frokostpausen, for hvorfor gør vi det egentlig?

Lad batterierne op igen!

En frokostpause kan øge produktivteten betragteligt, når vi skal til at arbejde igen. De fleste af os kender det sikkert; når man lige har siddet og arbejdet godt og grundigt igennem på et projekt eller lignende, kan det være noget af det mest befriende at få holdt en frokostpause. Nogle vælger at bruge deres frokostpause til at få snakket med kollegaerne, mens andre vælger at bruge det på noget lidt sjovere som eksempelvis at lægge en 7 kabale.

Hvis man vælger sidstenævnte, så kan man gøre det på 7kabalespil.dk, som er en af landets førende sider for netop denne kabale. Hvis man ikke har i sinde at gøre noget af overstående, så kan man selvfølgelig også bare smøre en madpakke hjemmefra, og så se på mens man sidder med sine kollegaer og spiser i pausen.

Hvordan får man mest ud af pausen?

For at få det meste ud af din pause, er det vigtigt, at du laver noget, som ikke har noget med jobbet at gøre. For indholdet af din pause er nødvendigvis ikke afgørende for, om du får slappet af – så længe du bare laver noget, du godt kan lide; uanset om det er en kabale eller at læse nyheder. Det er vigtigt, da det giver dig mere energi til sidste del af arbejdsdagen.

Sådan får du en god nattesøvn

 

Søvn er essentielt for et langt og sundt liv. Og skal vi tro på eksperterne, er søvn faktisk afgørende for, hvor mange år vi får her på jorden. Mange af os sover ikke nok, for der er masser af andre ting at bruge døgnets 24 timer på.

Får du ikke altid den søvn, som du behøver? Så læs med her og få vores tips til, hvad du kan gøre for at få en bedre og længere nattesøvn.

Hav udstyret i orden

Der er ikke noget, der kan forstyrre din nattesøvn, som en for varm eller en for kold dyne. Og på samme vis er det afgørende, at du går ud og køber dig en lækker hovedpude, der har præcis den blødhed og den størrelse, som du befinder dig bedst med. Skal du ud at rejse, så tag gerne din hovedpude med i kufferten. På den måde får du ikke ødelagt din nattesøvn på ferien.

Sov i mørke

Alle undersøgelser peger på, at vi sover bedst, når det er helt mørkt. Invester i et par gode mørklægningsgardiner og lad være at have en natlampe til at brænde natten lang. Har du en computer eller et fjernsyn i soveværelset, så sluk det på kontakten, så der ikke er forskellige kulørte lamper, som lyser natten lang. Det er ikke bare godt for din elregning – men også for din nattesøvn.

Drop det elektroniske udstyr inden sengetid

Vil du gerne koble af sidst på dagen og sidde og slappe af i sofaen, inden du kravler under dynen? Så lad være at bruge den sidste halve time, inden du går i seng, på at sidde med mobilen i hænderne eller at se fjernsyn. Læs hellere et kapitel i en bog, læg vasketøj sammen eller gør noget andet, som ikke sender din hjerne på overarbejde.

Pas dine sengetider

Er du slem til at gå sent i seng? Også selvom du skal tidligt op dagen efter? Hjælp dig selv med at komme tidligere i seng ved at sætte et ur, når du skal til at gøre dig klar til sengetid. Er dit mål at komme i seng kl. 22 på hverdagsaftener, så sæt dit ur til kl. 21.30. Så bliver du mindet om, at det nu er tid til at slukke for fjernsynet, lukke ned i huset og børste tænder. Og så er det i seng. Det giver dig de bedste betingelser for at få den søvn, som du behøver. Godnat og sov godt.

En uddannelsesvej for dig, der elsker mad, sundhed og godt humør

 

Sundhed er for alle, men rigtig mange danskere lever et usundt liv med for lidt motion og for dårlig mad. Hvis du elsker at have overskud og samtidig brænder for god gastronomi og sundhed, findes der en særlig uddannelse til dig, hvor du kan være med til at skubbe andre i en sundere retning på en god måde.

En uddannelse, hvor du slår to fluer med ét smæk

Med en EUX-uddannelse på Hotel- og Restaurantskolen får du alle de fornødne redskaber til både at lave sund mad og tage dig godt af folk. Uddannelsen tilbyder både en studentereksamen på gymnasialt niveau og et uddannelsesbevis som faglært. Derfor er du efter de fire år klar til at gå direkte ud i branchen som faglært. Som en del af uddannelsen er der både undervisning og praktik, hvor du får lov til at prøve kræfter med branchen på egen hånd.

Udlev din passion og hjælp andre på rette vej

Med en uddannelse i sundhed, service og sund kost er du klar til at hjælpe andre med at servere sund mad og yde god service. På den måde kan du være med til at præge andres hverdag og livsstil, mens du samtidig beskæftiger dig med noget, som du holder af.

En løsning for dig, der er skoletræt

Med en EUX-uddannelse har du fire år, hvor du uddanner sig. Derefter er du klar til arbejdsmarkedet, da en EUX-uddannelse både er en ungdomsuddannelse og videregående uddannelse slået sammen i én. I uddannelsen er inkluderet praktik, hvor du er ude at prøve ting af i praksis. Derfor skal du ikke sidde så lang tid på skolebænken, som hvis du både skulle tage en ungdomsuddannelse og dernæst en videregående uddannelse. EUX er af den grund en god løsning til den skoletrætte unge.

Fleksible fodindlæg kan effektivt lindre smerter ved fødderne

 

Mange danskere har problemer med deres fødder; det giver store smerter, når man går, og når man støtter på foden. Men hvilke løsninger findes der på markedet? Man er vel ikke tvunget til at skulle ligge ned resten af livet? Fodspecialister og fodterapeuter anvender fleksible fodindlæg til sko og støvler, så foden passer perfekt ned i fodtøjet. Ved denne individuelle tilpasning af foden kan man få en normal gang uden store smerter, og det er en udmærket og effektiv løsning på problemet. Gode fodindlæg kan også forebygge smerter, så derfor anvendes der mange typer fodindlæg til de forskellige typer problemstillinger.

Hvilke typer fodindlæg findes der?

De mest normale typer af indlæg er disse:

  • Knystbeskyttere.
  • Småaflastninger og såler.
  • Silikoneindlæg til aflastning af hælspore.
  • Forfodsindlæg til aflastning.

Det er fodspecialistens opgave at hjælpe dig til at finde et perfekt udformet fodindlæg, så du får mindst mulige smerter. Alle klienter med fodproblemer har forskellige skader, så derfor har fodspecialisten altid alle typer fodindlæg på lager, så der kan laves en individuel tilpasning til den enkelte kunde. De typiske fodproblemer er blandt andet hælspore eller en nedsunken forfod.

Hvor kan man anskaffe fleksible fodindlæg?

Hvis du gerne vil starte en virksomhed, hvor du tilbyder at hjælpe folk med fodproblemer, skal du have gode indkøbsmuligheder til fleksible fodindlæg. Mange specialister i sundhedssektoren handler fodindlæg på nettet, da det er nemt og hurtigt at finde de ønskede varer. Generelt er udvalget stort og med konkurrencedygtige priser, når man handler i en webshop, da webshops jo har små udgifter til husleje og personale.

Du kan finde et stort udvalg af fodindlæg hos Kallistos Equipment, der har et stort udvalg af tilbehør til forebyggelse og afhjælpning af fodproblemer. Her handler mange fra hele sundhedssektoren, da man her har alle former for udstyr og hjælpemidler til klinikker indenfor disse brancher: hospitaler, plejehjem, wellness centre, kosmetologer, spa, fysioterapi, massører, fodterapeuter, fodplejer og lignende brancher.

Skab en sundere dagligdag ved at skifte cigaretterne ud med en e-cigaret

 

Alle ved, at det er usundt at ryge. Det er dog kun faste rygere, der har en idé om, hvor vanskeligt det reelt set er at lade cigaretterne ligge på hylden. Hvis du selv har gået med tankerne om at stoppe med at ryge, så kan det kun gå for langsomt. Det er en investering i dig selv, din sundhed og dermed også din hverdag.

Langt de fleste forsøger blot at stoppe fra den ene dag til den anden. Det er dog et faktum, at det ikke er den bedste måde at gøre det på. De fleste, der vælger at gøre det på denne måde ender blot med at falde tilbage, fordi de er afhængig af den nikotin, der er i cigaretter. Der findes dog midler, der kan hjælpe dig.

Skift cigaretterne ud med en e-cigaret

Har du et ønske om at skabe en sundere hverdag, så er det en oplagt idé, at du vælger at skifte de usunde cigaretter ud med en sundere e-cigaret. Det er sundere at dampe på en e-cigaret end at ryge cigaretter, men du får stadig et indtag af nikotin, der gør, at der ikke er nogen fare for, at du får trang til at ryge en cigaret.

Dertil føles det også som om, at du inhalerer røg fra en cigaret, når du inhalerer damp fra en e-cigaret. Det er noget, der betyder, at du ikke kommer til at savne følelsen af at stå med en cigaret på altanen, som ofte er det, der får rygere til at falde tilbage. Derfor er det bestemt også ét af de mest effektive rygestopmidler.

Mulighed for at vælge blandt et væld af smagsvarianter

Det er selvfølgelig også en klar fordel, at du kan købe e-væske med et væld af smagsvarianter og aromaer, da det er med til at sikre, at du også kan finde en e-væske, der tiltaler dig. Dampen skabes af denne væske og derfor er det også en stor del af at få succes med dit rygestop, da du altid skal vælge en god e-væske.

E-væske kan f.eks. fås med en smag af tobak, jordbær, melon, mentol eller noget helt fjerde. Der findes flere hundrede forskellige e-væsker på det danske marked. Uanset hvad du har af krav og præferencer, når det kommer til din e-væske, så er der garanti for, at du kan finde minimum én, der er lige noget for dig.